Zvýšení výkonu motoru 49-52ccm a 63ccm(71ccm)

Úvod VýchytávkyÚprava výkonu motoru

Pokud jste jedni z těch, co se rozhodli investovat a koupit na motor Huashengtaishan 63 ccm (71ccm) nebo 49-52ccm a karburátor Walbro HDA-223 (plus počítám, že jste zakoupili i hliníkovou přírubu na Walbro HDA 223), tak budete ještě potřebovat přírubu s redukcí 19 mm difuzoru z karburátoru, staženého do 15 mm otvoru do motoru a držáček plynového lanka.

Redukční přírubu můžete získat následujícími dvěma způsoby:

 První z možností je, že si necháte přírubu podle výkresu někde na zakázku vyrobit, jako to udělal např. Michal Musil. Pokud máte výkres, nebo si ho umíte sami nakreslit, je to asi nejjednodušší způsob, jak redukční přírubu vyrobit. Příruba by byla určitě vyráběná na CNC stroji, tudíž by byla i na milimetr přesná a pro oko nádherná. Dejme tomu, že by byla vyrobena z hliníku nebo z nějakého jiného kovu, tím pádem by byla i odolnější, než originální plastová příruba. Pokud si ji budete nechávat vyrábět strojově, čekejte tedy s větší cenovou hladinou.

Jestliže ale nemáte možnost si nechat vyrobit redukční přírubu, anebo třeba nechcete investovat takový obnos peněz do příruby, tak se tu naskýtá druhá možnost, a to ta, upravit si originální přírubu z motoru, jako jsem to udělal já. Předem ale říkám, že tato úprava je pro šikovného človíčka a určitě bude potřeba i nějaká malá dílnička se základním vybavením. Doma v kuchyni to určitě neuděláte.

 

CO K TOMU BUDEME POTŘEBOVAT:

- karburátor Walbro HDA-223 a přírubu na vzduchový filtr

- plastovou originální přírubu z motoru 49-52ccm a 63 ccm (71ccm).

- malinký trn na podtlak (lze koupit, pokud je možnost, anebo lze vytrhnout ze starého karburátoru)

- posuvné měřítko (šuplera)

-akumulátorová vrtačka, nebo v lepším případě stojanová vrtačka

- brousek do vrtačky

- smirkový papír hrubost 50 až klidně 1000 (prostě co bude v dílně), v lepším případě ruční malou frézku s nástavcem

- důlčík

- vrták do železa požadované velikosti (v našem případě č. 4)

-kousek dřevíčka (např. špejle od zmrzliny)

- dvousložkové epoxidové lepidlo nebo dvousložkový tekutý kov

- kousek benzínové hadičky

 

NÁVOD:

Ti bystřejší si jistě všimli, že u karburátoru Walbro HDA-223 je jinak veden podtlak, než u toho čínského karburátoru, který je originálně na motoru 49-52ccm a 63ccm (71ccm). U čínského karburátoru je podtlak veden rovnou dráhou pomocí vyfrézovaného tunýlku v plastové přírubě až ke karburátoru, který má udělanou dírečku na stejné úrovni.

 

 

Zatímco na karburátoru Walbro HDA-223 není žádná dírečka, ale je vyveden ven celý trn, podobný tomu, co nasává benzín z nádržky nebo do nádržky.  Tento trn musíme spojit pomocí benzínové hadičky s trnem, který by měl být udělaný v přírubě. Jako to má motor GP460.

 

Přesně stejným způsobem musíme spojit Walbro HDA-223 s naší originální přírubou na motoru. To znamená, že budeme potřebovat podobný trn, který později budeme montovat na naši originální přírubu. Máme tři způsoby jak trn získat:

 První možností je koupit trn, který použil Michal Musil na své zakázkové přírubě. Druhou z možností je ta, pokud se vám doma válí nějaký starý čínský karburátor, který má podobné trny, tak trn můžete jednoduše vytrhnout z karburátoru a použít ho. A třetí možnost, spíš tedy varianta, když už nemáte na výběr, pokud neseženete šroubovací trn, ani nemáte doma žádný jiný karburátor: použít obyčejnou trubičku s vnitřním průměrem asi 2 mm, například z železa nebo z mědi (můžete ji sehnat v hypermarketech s domácími potřebami).

Já měl doma naštěstí starý čínský „sportovní“ karburátor z motoru 50ccm, který mi už byl k ničemu. Tak jsem jednoduše pomocí svěráku vytrhl jeden trn z karburátoru.

 

Trn zatím odložíme a pustíme se do vytvoření difuzóru na naší plastové přírubě. Když si změříme difuzor na originální plastové přírubě k motoru 49-52ccm a 63ccm(71ccm), tak zjistíme že měří 15 mm a difuzór na karburátoru Walbro HDA - 223 měří 19 mm.

 

 

 

Proto budeme muset difuzor na plastové přírubě zvětšit na 19 mm, jako to má karburátor Walbro HDA-223, ale zanechat pořád svod do 15 mm otvoru do motoru, který je na přírubě. K tomu nám dopomůže kónusový kamenný brousek, ideální velikosti pro difuzor. Kónusový brousek musí být velký tak, aby jen zvětšoval díru difuzoru na plastové přírubě tím, že budeme jen vrtat hlouběji, a tím aby vytvářel hezky kónusový spád, jak vidíte na řezu plastovou přírubou.